STELLA ENG

STELLA ENG
Unit: S3
Major: Bahasa Cina
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Nikon D90

Search This Blog

Powered by Blogger.

Pages

About Me

My photo
Hai Semua! Nama saya Stella, pelajar IPG Kampus Ipoh. Blog ini adalah khusus untuk FTGK3013.

Amali Fotografi Dalam Studio dan Contoh Foto

     Pada 2 April 2021, saya telahpun menjalankan amali fotografi dalam studio. Untuk melaksanakan amali ini dengan lancar, saya telah beker...

Tuesday, February 16, 2021

Night Photography


    Sempena perayaan Tahun Baru Cina, rumah saya telah dihiasi dengan pelbagai jenis lampu hiasan. Oleh itu, saya telah menangkap foto lampu hiasan pada waktu malam kerana lampu hiasan nampak lebih cantik dan menarik pada waktu malam.

Hasil Foto Saya:


Shutter Speed: 1/40s
Aperture: f/8
ISO: 250



Shutter Speed: 1/125s
Aperture: f/5.6
ISO: 250


            Tuntasnya, saya suka akan teknik night photography kerana memberi kesan suasana yang romantik. Di samping itu, lampu hiasan yang ditangkap juga menambah lagi kecantikan dan keindahan kepada waktu malam.

0 comments:

Post a Comment