STELLA ENG

STELLA ENG
Unit: S3
Major: Bahasa Cina
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Nikon D90

Search This Blog

Powered by Blogger.

Pages

About Me

My photo
Hai Semua! Nama saya Stella, pelajar IPG Kampus Ipoh. Blog ini adalah khusus untuk FTGK3013.

Amali Fotografi Dalam Studio dan Contoh Foto

     Pada 2 April 2021, saya telahpun menjalankan amali fotografi dalam studio. Untuk melaksanakan amali ini dengan lancar, saya telah beker...

Thursday, February 18, 2021

Komposisi: Shape and Form, Pattern and Texture & Framing


        Pada 18 Februari 2021, saya telah mempraktikkan 3 komposisi yang dipelajari iaitu Shape and Form, Pattern and Texture dan Framing dalam pengambilan foto. Komposisi yang diatur dalam foto dapat menambah lagi kecantikan serta menarik perhatian orang ramai. 


Yang berikut merupakan hasil foto saya:


Shape and Form

Outline Rupa Bapa Saya

Shutter Speed: 1/160s
Aperture: f/8
ISO: 500



Pattern and Texture

Pagar Simen Yang Retak

Shutter Speed: 1/4000s
Aperture: f/5.6
ISO: 200



Nanas


Framing

Tingkap Dijadikan Bingkai Foto 



0 comments:

Post a Comment