STELLA ENG

STELLA ENG
Unit: S3
Major: Bahasa Cina
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Nikon D90

Search This Blog

Powered by Blogger.

Pages

About Me

My photo
Hai Semua! Nama saya Stella, pelajar IPG Kampus Ipoh. Blog ini adalah khusus untuk FTGK3013.

Amali Fotografi Dalam Studio dan Contoh Foto

     Pada 2 April 2021, saya telahpun menjalankan amali fotografi dalam studio. Untuk melaksanakan amali ini dengan lancar, saya telah beker...

Tuesday, February 16, 2021

Teknik Panning



        Dalam mempraktikkan teknik panning dalam fotografi, hal ini memerlukan banyak latihan dan kesabaran untuk menghasilkan foto panning. Kita perlu menggunakan shutter speed rendah untuk memburamkan background dengan cara fokus ke subjek di foto dan mengikuti arah subjek bergerak dengan kecepatan pergerakan yang seimbang.


Hasil Foto Saya:

    Saya telah menangkap foto burung gagak yang sedang terbang dengan teknik panning. Saya telah mencuba beberapa kali dan menunggu dengan penuh kesabaran untuk berjaya mendapatkan hasil foto ini.

  • Cuaca: Pagi & Panas
  • Kamera: Nikon D90
  • Speed: 1/40s
  • Aperture: f/16
  • ISO: 125
  • Lensa: 66mm
  • Menggunakan Tripod: Tidak

Antara foto yang gagal: 🥺








        Kesimpulannya, saya mendapati bahawa kesabaran adalah hal yang terakhir dan penting semasa menangkap foto panning. Setelah mengatur shutter speed, aperture, ISO serta mendapatkan objek dan background yang tepat, tunggulah sampai anda mendapatkan foto yang menarik. Jika belum, ulangi lagi!!! 😎 

0 comments:

Post a Comment