STELLA ENG

STELLA ENG
Unit: S3
Major: Bahasa Cina
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Nikon D90

Search This Blog

Powered by Blogger.

Pages

About Me

My photo
Hai Semua! Nama saya Stella, pelajar IPG Kampus Ipoh. Blog ini adalah khusus untuk FTGK3013.

Amali Fotografi Dalam Studio dan Contoh Foto

     Pada 2 April 2021, saya telahpun menjalankan amali fotografi dalam studio. Untuk melaksanakan amali ini dengan lancar, saya telah beker...

Tuesday, February 2, 2021

Aperture


        Pada 2 Februari 2021, saya telah belajar tentang teknik Aperture. Saya telah mengambil foto tumbuhan dengan Aperture yang tidak sama. Melalui aktiviti ini, saya berpeluang untuk mempraktikkan pengetahuan yang disampaikan oleh Encik Zaki semasa pengajaran atas talian. Malahan, saya juga dapat melihat kesan Aperture dengan jelas melalui perbandingan antara foto yang diambil.


 Contoh Gambar Yang Saya Ambil Dengan Aperture Yang Berlainan:


1. f/5.6



2. f/6.3


3. f/8


4. f/11


5. f/14


6. f/18


7. f/20


8. f/22


9. f/29



10. f/32


        Secara keseluruhannya, saya lebih suka akan kesan foto yang diambil dengan Aperture f/5.6. Hal ini disebabkan cahaya yang dimasukkan adalah sangat sesuai dan tumbuhan dalam foto tersebut nampak jelas serta menarik.


0 comments:

Post a Comment