STELLA ENG

STELLA ENG
Unit: S3
Major: Bahasa Cina
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Nikon D90

Search This Blog

Powered by Blogger.

Pages

About Me

My photo
Hai Semua! Nama saya Stella, pelajar IPG Kampus Ipoh. Blog ini adalah khusus untuk FTGK3013.

Amali Fotografi Dalam Studio dan Contoh Foto

     Pada 2 April 2021, saya telahpun menjalankan amali fotografi dalam studio. Untuk melaksanakan amali ini dengan lancar, saya telah beker...

Sunday, January 31, 2021

White Balance


         Pada 27 Januari 2021(Rabu), saya juga telah belajar tentang penggunaan White Balance yang terkandung dalam kamera DSLR. Terdapat 7 mod White Balance untuk dipilih. Misalnya, Auto, Incandescent, Fluorescent, Direct Sunlight, Flash, Cloudy serta Shade. Oleh itu, saya telah mengambil foto objek yang sama dengan 7 mod yang berlainan. 


Persiapan untuk mengambil foto:

1. Saya setupkan kamera dengan tripod di laman belakang rumah saya. 


2. Saya mencari objek yang ingin saya fokuskan iaitu sekuntum bunga sahaja.



Berikut merupakan hasil foto saya:

1. Auto


2. Incandescent


3. Fluorescent


4. Direct Sunlight


5. Flash


6. Cloudy 


7. Shade


0 comments:

Post a Comment